Grigore Popescu

Dr. Jürgen Henkel Ianuarie 2007

AUF DEM WEG DER DRITTEN EUROPÄISCHEN ÖKUMENISCHEN VERSAMMLUNG 2006/2007

(...) În partea de nord a catedralei vedem un „arbore ecumenic al vieţii” care depăşeşte cu adevărat limitele uneori înguste ale iconografiei ortodoxe. Ortodoxia se întâlneşte aici cu stilul francon şi ecumenele europene. În acest sens trebuie văzute catedrala Notre Dame din Paris şi cea din Ravenna, dar şi Hagia Sofia din Constantinopol şi un tablou dintr-o mănăstire de pe Muntele Athos. Totodată şi biserici ortodoxe tipice româneşti din Transilvania, Moldova şi Valachia. Din proclamarea Evangheliei au luat naştere diversele biserici. Toale îl au drept rădăcină pe Christos. Acest lucru se vede clar şi prin faptul că sunt ilustraţi misionari şi sfinţi ai diverselor popoare. (...) Toate acestea îşi propun să îi arate privitorului că termenul „Christos” a pătruns în întreaga lume. Acest lucru simbolizează şi ecumenele. Legătura cu biserica din toate timpurile o arată imaginile sfinţilor şi ierarhilor europeni din perioada modernă.(...) Această frescă aduce un omagiu părinţilor spirituali deosebit de carismatici ai bisericii romîneşti din secolul al XX-lea. Predicatori şi părinţi ai călugărilor, care aveau putere de acţiune ca pastori în timpul comunismului şi care au călăuzit biserica în aceste timpuri prin propovăduirile şi rugăciunile lor. Catedrala românească din Nürnberg nu îi prezintă privitorului numai iconografia tradiţională estică, ci completează reprezentările clasice cu fresce de o expresie teologică deosebită, având referinţe istorice şi ecumenice. Pentru cultura ecumenelor şi spiritualitatea comună a creştinilor, această catedrală este un obiectiv de referinţă.

Română English Elliniki Russki Deutch Francais
Înapoi